Spreekuur en uitslagen
Spreekuur
- Afspraken: Voor het maken van een afspraak willen we u vragen vooral in de morgen te bellen.
- Triage: De assistente zal u vragen waarom u een afspraak bij de huisarts wilt, dit om een inschatting te maken wanneer de afspraak zal moeten plaatsvinden en hoeveel tijd er nodig is (dit noemt men triage). U bent overigens niet verplicht antwoord te geven op deze vraag, maar de assistente kan anders niet goed beoordelen of iets spoed is of niet.
- Thuisarts: Informatie over ziektebeelden en klachten kunt u ook vinden op Thuisarts.nl wellicht wordt uw vraag daar al beantwoord. Ook na een consult kunt u hier handige informatie vinden.
- Digitaal: Via Uw Zorgonline kunt u digitaal een afspraak maken voor het spreekuur en bent u niet gebonden aan de telefoon.
- Via de volgende link kunt u inloggen in patientenomgeving. uwzorgonline U moet zich hiervoor eenmalig aanmelden. Als er geen plek meer is op het spreekuur via de patientenomgeving, belt u dan de assistente voor de mogelijkheden.
- Let op! Een afspraak die u maakt via de patientenomgeving is voor 10 minuten. In de regel is dat voldoende tijd om 1 klacht goed te kunnen behandelen. Mocht u meer tijd nodig hebben neemt u dan alsnog contact op met de assistente.
Afspraak tijdig afzeggen
- Komt een gemaakte afspraak toch niet uit, belt u dan tijdig af (24 uur), zodat we iemand anders deze plek kunnen aanbieden. Wanneer u vaker niet komt opdagen zijn we genoodzaakt hiervoor een factuur te sturen.
Visites
- Visites kunnen voor 10:00 uur worden aangevraagd. De huisarts bepaalt of ze op huisbezoek komt of dat u toch zelf naar de praktijk moet komen.
- Voor Spoedvisites kunt u natuurlijk de hele dag bellen.
uitslagen onderzoeken
- U kunt in de morgen bellen voor uitslagen. De assistente zal u deze in veel gevallen geven. Soms zal ze het moeten navragen bij de huisarts en belt zij of de huisarts u later terug.
- Ook via de uwzorgonline kunt u uw uitslagen inzien, vaak zal de interpretatie in het dossier staan, als u vragen heeft over de uitslagen, belt u dan liefst in de morgen de assistente of maak een e consult.