Spreekuur en uitslagen
Spreekuur
- Afspraken: Voor het maken van een afspraak willen we u vragen in de morgen te bellen.
- Triage: De assistente zal u vragen waarom u een afspraak bij de huisarts wilt, dit om een inschatting te maken wanneer de afspraak zal moeten plaatsvinden en hoeveel tijd er nodig is (dit noemt men triage). U bent overigens niet verplicht antwoord te geven op deze vraag, maar de assistente kan anders niet goed beoordelen of iets spoed is of niet.
- Thuisarts: Informatie over ziektebeelden en klachten kunt u ook vinden op Thuisarts.nl wellicht wordt uw vraag daar al beantwoord. Ook na een consult kunt u hier handige informatie vinden.
- Moet ik naar de dokter: Bepaal binnen 1 minuut of een afspraak bij de huisarts nodig is en krijg direct advies. Vult de korte vragenlijst in voor u een afspraak maakt: Moetiknaardedokter
Uw zorgonline
- Via uwzorgonline kunt u digitaal afspraken maken voor het spreekuur en bent u niet gebonden aan de telefoon
- Als er geen plek meer is op het spreekuur via Uw zorgonline, belt u dan de assistente voor de mogelijkheden
- Let op! Een afspraak die u maakt via de patientenomgeving Uw zorgonline is voor 10 minuten. In de regel is dat voldoende tijd om 1 klacht goed te kunnen behandelen. Mocht u meer tijd nodig hebben neemt u dan alsnog contact op met de assistente.
- Via de volgende link kunt u inloggen in patientenomgeving. uwzorgonline U moet zich hiervoor eenmalig aanmelden.
E consult
- Via de patientenomgeving Uwzorgonline is het mogelijk een e consult aan te vragen. Deze wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.
- Via deze mogelijkheid kunt u ook een foto of kort filmpje bijvoegen. Deze staan dan direct in uw dossier.
- E CONSULTEN ZIJN NIET VOOR SPOEDEISENDE VRAGEN, BEL DAN ALTIJD DE ASSISTENTE
Beeldbellen
- Soms is het niet makkelijk om op het spreekuur te komen of is dit ook helemaal niet nodig, dan kunt u ook een afspraak maken om te beeldbellen.
- Dit lijkt voor sommige mensen ingewikkeld maar dat is niet zo. Wanneer u een telefoon, tablet of computer hebt met een camera en microfoon dan is dit mogelijk. U heeft er geen speciale app voor nodig.
Afspraak tijdig afzeggen
- Komt een gemaakte afspraak toch niet uit, belt u dan tijdig af (24 uur), zodat we iemand anders deze plek kunnen aanbieden. Wanneer u na waarschuwing de tweede keer zonder bericht niet komt opdagen zijn we genoodzaakt hiervoor een factuur (25 euro) te sturen.
Visites
- Visites kunnen voor 10:00 uur worden aangevraagd. De huisarts bepaalt of ze op huisbezoek komt of dat u toch zelf naar de praktijk moet komen.
- Voor Spoedvisites kunt u natuurlijk de hele dag bellen.
Uitslagen onderzoeken
- U kunt in de morgen bellen voor uitslagen. De assistente zal u deze in veel gevallen geven. Soms zal ze het moeten navragen bij de huisarts en belt zij of de huisarts u later terug.
- Ook via de uwzorgonline kunt u uw uitslagen inzien, vaak zal de interpretatie in het dossier staan, als u vragen heeft over de uitslagen, belt u dan liefst in de morgen de assistente of maak een e consult.