Spreekuur en uitslagen – huisartsenpraktijk Tolberg – Roosendaal

Huisartsenpraktijk Tolberg

 

 

Spreekuur en uitslagen

Spreekuur

  • Afspraken: Voor het maken van een afspraak willen we u vragen in de morgen te bellen.
  • Triage: De assistente zal u vragen waarom u een afspraak bij de huisarts wilt, dit om een inschatting te maken wanneer de afspraak zal moeten plaatsvinden  en hoeveel tijd er nodig is (dit noemt men triage). U bent overigens niet verplicht antwoord te geven op deze vraag, maar de assistente kan anders niet goed beoordelen of iets spoed is of niet.
  • Thuisarts: Informatie over ziektebeelden en klachten kunt u ook vinden op Thuisarts.nl wellicht wordt uw vraag daar al beantwoord. Ook na een consult kunt u hier handige informatie vinden.

Uw zorgonline

  • Via uwzorgonline kunt u digitaal afspraken maken voor het spreekuur en bent u niet gebonden aan de telefoon
  • Als er geen plek meer is op het spreekuur via Uw zorgonline, belt u dan de assistente voor de mogelijkheden
  • Let op! Een afspraak die u maakt via de patientenomgeving Uw zorgonline is voor 10 minuten. In de regel is dat voldoende tijd om 1 klacht goed te kunnen behandelen. Mocht u meer tijd nodig hebben neemt u dan alsnog contact op met de assistente.
  • Via de volgende link kunt u inloggen in patientenomgeving. uwzorgonline U moet zich hiervoor eenmalig aanmelden.

E consult

  • Via de patientenomgeving Uwzorgonline is het mogelijk een e consult aan te vragen. Deze wordt binnen 2 werkdagen beantwoord.
  • Via deze mogelijkheid kunt u ook een foto of kort filmpje bijvoegen. Deze staan dan direct in uw dossier.
  • E CONSULTEN ZIJN NIET VOOR SPOEDEISENDE VRAGEN, BEL DAN ALTIJD DE ASSISTENTE

Beeldbellen

  • Soms is het niet makkelijk om op het spreekuur te komen of is dit ook helemaal niet nodig, dan kunt u ook een afspraak maken om te beeldbellen.
  • Dit lijkt voor sommige mensen ingewikkeld maar dat is niet zo. Wanneer u een telefoon, tablet of computer hebt met een camera en microfoon dan is dit mogelijk. U heeft er geen speciale app voor nodig.

Afspraak tijdig afzeggen

  • Komt een gemaakte afspraak toch niet uit, belt u dan tijdig af (24 uur), zodat we iemand anders deze plek kunnen aanbieden. Wanneer u vaker niet komt opdagen zijn we genoodzaakt hiervoor een factuur te sturen.

Visites

  • Visites kunnen voor 10:00 uur worden aangevraagd.  De huisarts bepaalt of ze op huisbezoek komt of dat u toch zelf naar de praktijk moet komen.
  • Voor Spoedvisites kunt u natuurlijk de hele dag bellen.

Uitslagen onderzoeken

  • U kunt in de morgen bellen voor uitslagen. De assistente zal u deze in veel gevallen geven. Soms zal ze het moeten navragen bij de huisarts en belt zij of de huisarts u later terug.
  • Ook via de uwzorgonline  kunt u uw uitslagen inzien, vaak zal de interpretatie in het dossier staan, als u vragen heeft over de uitslagen, belt u dan liefst in de morgen de assistente of maak een e consult.